Bookmark and Share

lördag 30 januari 2010

Den "lagliga" rasismen sjunker - det tackar vi för!

Igår (fredag) var en underbar dag på många sätt. Riktigt varför tänker jag inte gå in på, men kort sagt: en riktigt bra dag. Trots en viss sak som tynger mig. Vad det är tänker jag heller inte gå in på.

Från det ena till det andra.
Sverigedemokraterna, eller den "lagliga" sortens rasism som jag vill kalla de för, har tack och lov backat i den senaste undersökningen inför valet i år, från cirka 7 % ner till cirka 5 %. Dessvärre ser du att partiet ligger över 4 %, vilket innebär att de kan leta sig in i riksdagen vid detta val. Men det hoppas vi ALDRIG händer. Det finns inget land i världen som förtjänar sverigedemokraternas vedervärdiga politik.
Att stänga in Sverige med en variant av Berlin-mur, tvinga människor att utföra lumpen och skrämma upp människor genom ett överbevakat samhälle - vad tusan är det för politik!?


Sverigedemokraternas viktigaste fråga är invandringen, det är ingen hemlighet och någon kan knappast ha missat det. De ser ett stort missnöje över de övriga partiers invandringspolitik, det får de väl naturligtvis göra. Men att införa en nazistisk politik för att "rädda Sverige" kan väl knappast vara rätt väg att gå?

Vänsterpartiets historia är inte direkt någonting att stoltsera med. Vänsterpartiet försvarade till en början Sovjetunionens hemska politik. Då var vänsterpartiet ett kommunistiskt parti som försvarade en väldigt sjuk variant av kommunism.
Sverigedemokraternas historia är likaså, absolut ingenting att stoltsera med.
Då kan man ju fundera, varför anklagar jag då ett parti med hemsk historia, samtidigt som jag själv är med i ett parti med hemsk historia? Skillnaden är den att vänsterpartiet har ändrat sin politik radikalt - det har inte sverigedemokraterna.

Vad låter bäst?
Ta där det finns - lägg där det fattas
Öka segregationen - och det radikalt!

Personligen ser jag hemskt gärna Lars Ohly som statsminister.
Rödgrön valseger 2010. Punkt slut.

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar