Bookmark and Share

torsdag 28 januari 2010

SD - en laglig form av rasism med vedervärdig politik!

Jag skrev i slutet av förra året frivilligt en uppsats om varför man bör undvika sverigedemokraterna. Den bevisar partiets starka kopplingar till diverse nynazistiska och rasistiska rörelser. Den reflekterar även partiets övriga dagsaktuella frågor som enligt mig är, minst sagt, vedervärdiga. Varför jag anser sverigedemokraternas politik som vedervärdig framgår naturligtvis i uppsatsen. Det är dock ingenting jag tänker bjuda på i bloggen.
Det var mycket intressant att skriva uppsatsen - och för den delen fruktansvärt skrämmande!




 Nu förstår jag varför partiets symbol ser ut som den gör.
Jämför symbolen med ovanstående bild. Likheterna är slående.


Jag har nu gjort uppsatsen elektronisk. Spännande, eller hur? Det är inte så mycket mer upphetsande än att jag skapat en PowerPoint-presentation till den. Uppsatsen har reviderats och modifierats lite lätt så den är i en berättande text istället för punktform som uppsatsen delvis är uppbyggd på.
Detta kan användas för en enklare och kortare variant av föreläsning. Får jag möjlighet - genomför jag naturligtvis en föreläsning. Allt för allt sprida mitt budskap om detta fruktansvärda parti som är på väg in i riksdagen!

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar