Bookmark and Share

fredag 4 december 2009

Såna chanser kommer en gång bara - aldrig att dom kommer två!

Summerar de två veckor som nu gått. Förra veckan hade jag prao i Sundsvall, som gick ut på att "skumpa runt" i en lastbil. Jag egentligen inget intresse av att bli lastbilschaufför, utan jag fick panik när jag skulle leta efter prao-plats. De skolan erbjuder brukar vara fruktansvärt tråkiga med knappt någonting att göra. Därför strunta jag i några sådana.
I Sundsvall har vi en del av släkten. Fasters sambo kör lastbil (timmer), och jag kunde då få det som prao. Helt okej och ganska kul var det. Arbetsdagarna skulle vara från 13.00 - 24.00, cirkus. Men dessvärre var det fruktansvärt tråkigt väder där uppe (som stavas regn) vilket gjorde att det endast blev såkallade terminalkörningar. Alltså från pålastning i Töva, till fabriksområde. Samma vända hela tiden. Vilket blev ganska tråkigt tillslut. Ingen skogskörning blev det eftersom vägarna var så dåliga.
Hur som. Vi ska upp till släkten i mellandagarna och fira jul, förhoppningsvis finns det en möjlighet för mig att följa med på en skogskörning. Under förutsättning att det är en vardag.

Jag åkte tåg tillbaka hem på torsdagen. Kom hem på eftermiddagen. På kvällen var det öppet hus på gymnasiet, som jag hann gå på. Förhoppningen var att det skulle underlätta ett senare val - men icke då. Frågan kvarstår: media eller estet med inriktning musik?
När det var avklarat hade jag en liten stund på mig att lyssna igenom Thåström senaste platta, Be-Bop-A-Lula hela jävla dan, som släpptes den 25 november. Riktigt bra platta!

Dagen efter, fredagen den 27 november, stack jag iväg till Stockholm på Åhléns City då Thåström för första gången på ett antal år gör en skivsignering(!!!). Att köa i mer än två timmar var ingen höjdare, men den som väntar på något gott...
Jag tänkte prata en snabbis med han. 10 meter ifrån kunde jag fundera på vad jag skulle säga, men när jag stod knappt 1 meter ifrån mannen gick det inte att prata. Jag var så jävla skakis att jag bara fick ur mig ett "hej". Jag missade alltså chansen att prata med mannen som grundade så pass stora band som Ebba Grön och Imperiet! Riktigt synd.

Mina bilder från signeringen finns på min bilddagbok.

En kompis filmade lite på signeringen:



När jag fått en skiva signerad stack jag iväg för att hitta nått att äta. På väg mot en pizzeria såg jag en skylt med texten "Shock".
UNDERBART! Shock är en klädesaffär för emos, gothare och liknande. Jag visste att det fanns i Stockholm, men jag hade ingen aning om vart. Så jag slank in där för att kolla huvudsakligen på skor, eftersom jag sett ut ett par på webben innan. Pengar hade jag tillräckligt av, vilket resulterade i att jag (äntligen) köpte ett par skor.

Mina nya skor.

Åkte buss hem från Stockholm och hann precis hem lagomt till Skavlan på tv. Där Thåström skulle framföra en låt. Visst gjorde han det - och bra blev det också. I bandet såg man bl.a. Pelle Ossler (gitarr), Niklas Hellberg (Keyboard) och Gävleprofilen Ulf "Rockis" Ivarsson.
För dig som missade det, finns det på Svt Play och på You Tube. Annars direkt här nedan:




Nu är det sant dags för Grammisgalan. Thåström är nominerad i totalt 5 kategorier. Årets album, artist, textförfattare, manliga artist och kompositör. Så rösta på det rätta - du vet vad!
LÄNK. Röstningen blir tillgänglig på tisdagen den 8 december klockan 12.00.

Jag avslutar detta långa blogginlägg med ett kort klipp om Ung Vänsters förbundsordförande Ida Gabrielsson som fick äran att vara med i Fredagsporträttet i Svt Gävledala. Hon är ju ändå från Sandviken, av alla ställen...





JOBBA HÅRT - bli rikast på kyrkogården.

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar