Bookmark and Share

onsdag 21 oktober 2009

The time is now!

En fantastiskt bra dag för en gång skull. Bortsett från att jag lackade ur på en klasskompis i morse. Nog om det.
Jag fick de tre skivorna idag jag vann på Tradera för någon dag sedan.

Ebba Grön - Antirock (1978)
Ebba Grön - Pro rock (1978)
Rymdimperiet - Helfelrättsnettheltfelrättsnett (1982)

Samtliga skivor är 7" singel, svart vinyl.

Dessutom håller jag på att lära mig låten "The Nobodies" av Marilyn Manson (det är egentligen en liten bit mästerverk) på bas. Det funkar, en ganska lätt låt. Om jag minns rätt så är det bara 5 olika toner.



Marilyn Manson - The Nobodies.
Tyvärr inte direkt världens bästa ljudkvalitet, men det duger.


Sen spelade jag en liten stund tillsammans med syrran. Hon var gitarristen, jag var basisten.
Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Senast vi försökte spela tillsammans gick det åt... ja... helvete. Men inte denna gång!

--------------

Saab är underbara. Inte bara för att de tillverkar en världens bästa bilar, utan att de har sådan otroligt bra musik i sina reklamer. Som t.ex. Release me av Oh Laura. En bit vacker musik.
Det lilla Stockholmsbandet Oh Laura blev ju förövrigt väldigt känd, tackvare Saabs reklam.
Det senaste nu är låten "The time is now" med, för mig, tidigare helt okända Asha Ali är också grymt bra. Den låten har Saab valt när de presenterade nya Saab 9-5.
Äntligen en ny 9-5, säger många.
The time is now -helt enkelt!



Låten finns nu även på Spotify, under Asha Ali's senaste album "Hurricane" (Spotify länk) som gavs ut detta år. Ni som inte har Spotify, skaffa det nu! Men betala för guds skull aldrig för ett Spotify Premium!

Ha de'
JOBBA HÅRT - bli rikast på kyrkogården.

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar