Bookmark and Share

onsdag 30 september 2009

Mitt alldeles egna Ubuntu Remix.

Jag kommer så småningom starta ett arbete med att utveckla mitt "alldeles egna" operativsystem. Okej då, det må inte vara ett helt eget operativsystem, utan det blir en såkallad Ubuntu Remix. Jag startar med ett vanlig Ubuntu 9.04 Juanty Jackalope och anpassar det med program, utseende osv. och plötsligt har man ett "eget" operativsystem att ge ut i .iso-fil som folk kan installera på sina datorer -precis så som jag anpassat det! Kortfattad: en vidareutveckling av Ubuntu.

Alla Windows användare där ute: detta är något ni inte kan och får göra, som Windows användare är man bunden till miljoner olika licensvillkor. Som Linuxanvändare får man dela med sig av systemet hur man vill -utan att vara bunden till något. Helt gratis.

En fråga kvarstår, vad ska min Ubuntu Remix heta?

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar