Bookmark and Share

tisdag 22 september 2009

Billigast är inte bäst - inte dyrast heller!

Jag köpte en ny MP3 för hela barnbidraget eller studiebidraget eller vad fasen det nu vill kalla sig. Shit the same?
Jag tror jag ångrar mitt köp lite smått. Okej, en MP3 med ganska funktioner mycket för helt acceptabel prislapp. Hade en Philips innan - som var mycket bra på sin tid. 2 GB hade jag att leka med då, nu räcker inte det. Trots att det räcker till några hundra låtar så är det inte tillräckligt. en till anledning till var att ljudnivån var något fruktansvärt låg! Högsta ljudvolymen var ändå inte tillräcklig. Med "riktiga" hörlurar blev ljudet kollofruktansvärt lågt.
Med nya MP3:n fick jag 8 GB att leka med, plats för extern minne (upp till 4 GB) och två hörlursutgångar för samma pris som den gamla Philips:en gick på när den var ny. Jätte bra, tänkte jag - då fick jag ändå nån hundralapp kvar att spendera (spara är något som inte finns i min värld).

Funderar på att lämna tillbaka den då ljudkvalitén inte är fullgod. Hur ska jag prioritera? Lagringskapacitet eller ljudkvalité?


Sen har jag lärt mig att i alla fall jag ska undvika en Nokia telefon nästa gång. Har aldrig haft en sämre telefon i upplevd kvalité som jag har nu. Trots att telefonen gick på ett antal kronor -Aldrig mer Nokia för mig! Okej, Nokia har bättre driftsäkerhet än Sony Ericsson, men Sony Ericsson har jag upplevt haft bättre kvalitet.

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar