Bookmark and Share

måndag 17 augusti 2009

Att följa guider på internet är ett helvete ibland.

Att sända webbradio genom Ubuntu Jaunty Jackalope 9.04 med hjälp av en guide för Ubuntu Intrepid Ibex 8.10 visade sig vara ett helvete.
Att sända webbradio har väl länge varit en liten dröm för mig. Med Ubuntu som operativsystem visade det sig vara enklare än med Windows.
Jag tänkte följa en guide på internet som var ett år gammal, det är väl ingen större skillnad tänkte jag. Men banne mig vad mycket som kan hända på ett år. Guiden var anpassad för Ubuntu, version Intrepid Ibex 8.10 och jag kör det allra senaste Ubuntu, version Jaunty Jackalope 9.04 med en efterinstallerad Ubuntu.se Remix 3.0.


Internet DJ Console ska vara programmet webbradion bygger på.

Att så mycket kan hända på ett år är fascinerande. Nästan ingenting av det guiden visade stämde. Så problemet kvarstår, men tack och lov har ju ändå Ubuntu en oerhört generös och GRATIS support.
Så vi får se -lyckas jag uppfylla en gammal dröm till slut och sända webbradio?
Fortsättning följer!

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar