Bookmark and Share

onsdag 12 augusti 2009

Som "gammal" fildelare måste man tänka om.

Jag har varit ganska inaktiv på denna totalt ointressanta blogg. Det är väl bara bra? Då kanske mitt mål blir uppfyllt? -En totalt ointressant blogg.

Jag måste erkänna att jag faktiskt varit ganska smart nu. När denna förbannade (ursäkta, men jag HATAR det) ipred lagen är på full rulle måste man som "gammal" fildelare tänka om. Jag har laddat ner enstaka saker -utan användande av anonym proxy server- och det har hittills gått bra. Men visst är jag lite feg allt. Så istället för att ladda ner skivor kom på att man sticker ju biblioteket! Där har de ett acceptabelt stort utbud av skivor att leta bland och låna, HELT GRATIS.
När man väl kommer hem är det bara att rippa in alla låtar och plötsligt har man låtarna på datorn utan att vara orolig över att få en saftig böter på 25 000 kr nästa dag. Lysande.
Jag har lånat:
Olle Ljungström - Tack (1995)
Olle Ljungström - Bäst (2001)
Florence Valentin - Spring Ricco (2009)
Sex Pistols - Never Mind The Bollocks (1977)
Också det bästa Sandvikens Bibliotek någonsin gjort -börja samarbetat med övriga bibliotek! Nu har jag lagt en beställning på albumet Perpetuum Mobile av Einstürzende Neubauten. De kommer ta hem albumet från Hudiksvalls bibliotek -och det gör dem helt gratis!

Dagen innehöll inte bara en sväng till biblioteket utan också en sväng till Rusta. För första gången på en herrans massa år har jag faktiskt köpt ett spel! Colin McRae Dirt, skit kul spel.
Och för första gången på en herrans massa år fungerar det jag brände pengar på på Rusta. Rekord!

Colin McRae Dirt

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar