Bookmark and Share

tisdag 19 januari 2010

Jag letar alternativ.

Risken har sedan länge tillbaka funnits - att Saab läggs ned. Skulle det inträffa är jag så illa tvungen att ställa mig frågan: "vad ska jag leva för?"
Jag har tänkt på det. Skulle Saab dö, ska jag leva för den lilla Italienska biltillverkaren Lancia! Lancia och Saab hade samarbete ett tag i början av 1980-talet. Faktum är att Saab sålde en Lancia modell i Sverige under namnet Saab-Lancia 600 dock i mycket små volymer. Dessutom är Saab 9000 och Lancia Thema i grunden samma bilar, liksom Fiat Croma och Alfa Romeo 164.
Att Saab och Lancia haft ett samarbete en gång i tiden är inte avgörande för att fastnat för Lancia nu. Utan det är att Lancia, precis som Saab, var och är ett unikt bilmärke som alltid haft egen design och unika lösningar. Otroligt vackra Lancior på senare tid stavas: Lancia Thesis, Lancia Ypsilon samt Lancia Delta.
Min drömbil för tillfället råkar vara en Lancia. Modellen ska vara Delta Integrale av årsmodell mellan 1990-1994.

Lancia Delta Integrale 1992.

- - - - - - - - -
Förövrigt går rykten att General Motors är på gång med försäljning av Saab till Spyker Cars. Dock är detta tyvärr ingenting som än så länge har bekräftats från varken General Motors, Spyker Cars eller andra budgivaren Genii Capital.

Senare denna vecka kommer en sammanfattning av den otroliga Saab manifestationen i Stockholm upp på min blogg. Just nu har jag inte tid att skriva mer.

Ha de'
THE TIME IS NOW - DON'T LET SAAB DIE!

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar