Bookmark and Share

lördag 11 juli 2009

Hur bär sig Volvo åt egentligen!?



Jag kan aldrig sluta fascineras över hur mycket fel Volvo-bilar drabbas av. Det må jag säga faktiskt är något Volvo lyckats med! De har nu återkallat 8 500 bilar av modellen V70 och S80 -Båda två livsviktiga modeller för Volvo. Återkallningen denna gång beror på att bilarna har problem med bränslepumpens backventil och tryckregulator, vilket innebär att de helt plötsligt kan få motorstopp, hur kul är det på en motorväg eller i Stockholmstrafiken?
Denna återkallning berör endast ägare av, som tidigare nämnt, V70 och S80 med motorn 2,0 Flexifuel.

I den ekonomiskt svåra situation som Volvo befinner sig sig i just nu gör en massa återkallningar av sina skrotbilar
knappast saken bättre.
Den lustigaste återkallningen Volvo någonsin gjort måste vara med modellen C70 cabriolet där förardörren kunde lossna. Snacka om byggkvalitet!

Tacka vet jag Saab!


Från det ena, till det andra. Igår beställde jag ett nytt datorchassi. Det kommer att hämtas på Misco i Lidköping nu på fredag. Jag kommer ändå att ha vägarna förbi där då eftersom turen kommer att försätta till evengemanget "Saabens Dagar" i Trollhättan.


Mitt blivande datorchassi.


GÖR SOM KOENIGSEGG -KÖP SAAB!
Ha de' gott folk!

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar