Bookmark and Share

lördag 18 juli 2009

Saabens Dagar, Trollhättan.

Nu vid skrivande stund sitter jag i bilen på väg hem från Trollhättan igen. Saabens Dagar har varit fantastiska!
Upp klockan 04.00 på fredag morgon och åka bil cirka 6 timmar. Det är resans baksida.
Stannade i Lidköping för att gå in på Misco hämtbutik och hämta datorchassit jag beställt. Snusgikt snyggt förövrigt!

Förmiddagen tillbringades i Trollhättans centrum för att kika i affärer. Senare drog vi oss mot Saabs fabriks område för att fotografera. Jag fann nya Saab 9-3X ute på parkeringen som ännu inte finns hos Saab-handlarna, självklart fotograferades även den!
Efter det gick vi in i en Sveriges finaste bilåterförsäljare, Ana Trollhättan. Där blickade jag bland annat närmare på den exklusiva Saab 9-3 Turbo X.
På sena eftermiddagen var jag på en publiksträcka på Midnatt sols rallyt.
Efter det stack vi till ett hotell i Alingsås där vi checkade in för natten. Och nej, jag blev inte förälskad som Thåström tydligen lyckades med en gång i tiden.

Lördagen (idag) tillbringades på området runt Saabs bilmuseum. Utställning av äldre Saabar, 92, 93, 95, 99, 900 och Sonett. Här och där stack även nya bilar fram. Som grädde på moset var det fri entré på Saabs bilmuseum.
Inne på bilmuseet fanns ju såklart den absolut första Saaben, Ur Saab, 91 001 av årsmodell 1947.
Inne på museet stog också de tre relativt nya konceptbilarna 9-X BioHybrid, 9-X Air BioHybrid och Saab Aero X. Men det var inte höjdpunkten, utan den legandariska rallyföraren Erik Carlsson "På taket" som satt Saab på kartan fanns på plats!

Massor av bilder från dagarna finns att beskåda på min bilddagbok lite senare.
Ha de!

>>EDIT: puss på den som betygsatt mina inlägg som ointressanta!<<

0 person(er) brydde sig:

Skicka en kommentar